The Development of Digital Textbooks 来学汉语lái xué Hànyǔ based on the 2013 Curriculum Cross-Major Courses of Mandarin for the Tenth Graders
Abstract
Keywords
References
Arikunto, Suharsimi. (2010). Metodologi Penelitian. Jakarta: Rineka Cipta.
A.R., Syamsuddin dan Vismaia S. Damaianti. (2011). Metodologi Penelitian Pendidikan Bahasa. Bandung: Remaja Rosdakarya.
Aydin, N., & Yilmaz, A. (2010). The effect of constructivist approach in chemistry education on students' higher order cognitive skills. Journal of Education, Volume 39, pp. 57-68
Bagarukayo, E. (2012). The Impact of learning driven constructs on the perceived higher ordercognitive skills improvement: Multimedia vs. text. International Journal of Education and Development using Information and Communication Technology, Volume 8, pp. 120-130
BSNP. (2016). Kompetensi Inti dan Kompetensi Dasar.
Darmawan, Deni. (2016). Pengembangan E-Learning : Teori dan Desain. Bandung: Remaja Rosdakarya.
Emzir. 2012. Analisis Data: Metodologi Penelitian Kualitatif. Jakarta: Rajawali Press.
Gilligan, M.E. (2007). Traditional versus alternative assessments: which type do high school teachers perceive as most effective in the assessment of higher order thinking skills? Retrieved from ProQuest Digital Dissertations. (AAT 3324163)
Gunawan, A. W. (2003). Genius Learning Strategy: Petunjuk Praktis untuk Menerapkan Accelerated Learning. Jakarta: Gramedia Pustaka Utama.
Johnson, E. B. (2002). Contextual Teaching and Learning: What It Is and Why It Is Here to Stay. California USA: Corwin Press. Inc.
King, F.J., Goodson, L., & Rohani, F. (2013). Higher order thinking skills. Diakses tanggal 23 Maret 2018 dari http://www.cala.fsu.edu/files/higher_order_thinking_skills.Pdf.
Kurniasih,Sani. (2014). Strategi – Strategi Pembelajaran. Alfabeta: Bandung
Lewy, Z dan Nyimar. (2009). Pengembangan Soal Untuk Mengukur Kemampuan Berpikir Tingkat Tinggi Pokok Bahasan Barisan Dan Deret Bilangan 35 Di Kelas IX Akselerasi SMP XAVERIUS MARIA PALEMBANG. Jurnal Pendidikan Matematika Vol. 3 No. 2. Palembang: UNSRI.
Nasution, S. (2009). Metode Research: Penelitian Ilmiah. Jakarta: Bumi Aksara.
Permendikbud. (2017). Pusat Penelitian Pendidikan Badan Penelitian dan Pengembangan Kementrian Pendidikan dan Keduyaan.
Prastowo, Andi. (2015). Panduan Kreatif Membuat Buku teks Inovatif. Jogjakarta: Diva Press.
Riduwan. (2012). Skala Pengukuran Variabel-Variabel Penelitian. Bandung: Alfabeta.
Roesminingsih dan Lamijan Hadi Susarno. (2011). Teori dan Praktek Pendidikan. Surabaya: Lembaga Pengkajian dan Pengembangan Ilmu Pendidikan.
Rosnawati, R. (19 Nopember 2013). Enam Tahapan Aktifitas dalam Pembelajaran Matematika untuk Memberdayagunakan Berfikir Tingkat Tinggi Siswa (Makalah). Diambil tanggal 23 Maret 2018 dari http://staff.uny.ac.id
Sugiyono. (2010). Metode Penelitian Pendidikan: Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif dan R&D. Bandung: Alfabeta.
Suharto. (1988). Metodologi Penelitian Dalam Pendidikan Bahasa: Suatu Pengantar. Jakarta: Departemen Pendidikan dan Kebudayaan.
Sukmadinata, Nana Syaodih. (2009). Metode Penelitian Pendidikan. Bandung: Remaja Rosdakarya.
Sudjana, Nana dan Ibrahim. (2007). Penelitian dan Penilaian Pendidikan. Bandung: Sinar Baru Algensindo.
Tarigan, Hendry Guntur dan Djago Tarigan. (2009). Telaah Buku Teks Bahasa Indonesia. Bandung: Angkasa
Trianto. (2007). Model Pembelajaran Terpadu dalam Teori dan Praktek. Jakarta: Prestasi Pustaka Publisher
Zohar, A., & Dori, Y.J. (2003). Higher order thinking skills and low achieving students: Are they mutually exclusive. The Journal of The Learning Sciences, Volume 12, pp. 145-181
杨寄洲, (2003), « 汉语教程第一册 (上)», 北京: 北京语音大学出版社。
DOI: https://doi.org/10.29103/ijevs.v2i6.2704
Article Metrics
Abstract Views : 270 timesRefbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2020 Asmania Rizki Nurjannah Sulistyo, Maria Mintowati, Suyatno Suyatno