Social Attitudes formation through character and Islamic Education Learning in Class IV Elementary School Students in West Jakarta
Abstract
Keywords
References
Arief S Sadiman, D. (2003). Media Pendidikan Pengertian, Pengembangan dan Pemanfaatnnya. Bandung: PT raja Grafindo Persada.
Baharuddin, E. Bin, & Ismail, Z. B. (2015). 7 Domains of Spiritual Intelligence from Islamic Perspective. 211(September), 568–577. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.11.075
Bustami, Y., Corebima, A. D., Suarsini, E., & Ibrohim, I. (2017). The Social Attitude Empowerment of Biology Students: Implementation JiRQA Learning Strategy in Different Ethnics. International Journal of Instruction, 10(3), 15–30. https://doi.org/10.12973/iji.2017.1032a
Darmadi, D. (n.d.). Guru Agama Makin Tak Toleran–PPIM UIN Jakarta. Retrieved from https://ppim.uinjkt.ac.id/penelitian/guru-agama-makin-tak-toleran/
Daulay, H. P. (2016). Pemberdayaan Pendidikan Agama Islam di Sekolah. Jakarta: Kencana.
Fahmadia, J. E., & Mukminan. (2016). Implementasi Teams Games Tournaments Berbantuan Media Untuk Meningkatkan Hasil Belajar Dan Sikap Terhadap Pembelajaran Ips. Harmoni Sosial: Jurnal Pendidikan IPS, 3(1), 27–38.
Gusviani, E. (2016). Analisis Kemunculan Sikap Spiritual Dan Sikap Sosial Dalam Kegiatan Pembelajaran Ipa Kelas Iv Sd. EduHumaniora: Jurnal Pendidikan Dasar, 8(1), 96–106.
Hamdini, I. R., & Latipah, E. (2017). Pengaruh Strategi Tv Commercial Terhadap Hasil Belajar Afektif Mata Pelajaran Pai Dan Budi Pekerti Siswa Kelas 8 Di Smp Negeri 5 Yogyakarta. Jurnal Pendidikan Agama Islam, 47, 193–202. https://doi.org/10.14421/jpai.2017.142-02
Juniaria, B., Sonhadji K.H., A., Arifin, I., & Huda A.Y, M. (2017). Strategic Management in the Implementation of Curriculum 2013 in Elementary School in Indonesia. International Journal of Learning and Development, 7(3), 93. https://doi.org/10.5296/ijld.v7i3.11504
Lee, W. W., & Owens, D. L. (2004). Multimedia Based Instructional Design. San Franisco: Pfeiffer.
M.S, Z. (2015). Pembelajaran Bahasa Indonesia Sebagai Sarana Membumikan Pendidikan Karakter dan Menanamkan Nilai-Nilai Persatuan dan Kesatuan Bangsa. Jakarta: Universitas Negeri Jakarta.
Marliana. (2013). Anatomi kurikulum pendidikan agama islam di sekolah. Dinamika Ilmu, 13(2), 137–160.
Mawardi, I. (2013). Karakteristik Dan Implementasi Pembelajaran Pai Di Sekolah Umum (Sebuah Tinjauan dari Performa dan Kompetensi Guru PAI). Jurnal At-Tajdid, vol 2, no., 201–219.
Salakhova, V. B., Oschepkov, A. A., Nadezda, V., Popov, P. V, & Mkrtumova, I. V. (2016).
Features of Social Attitudes and Value Orientations of Youths and Adolescents Prone to Auto-Aggressive Behavior. 11(16), 9017–9025.
Sukmadinata, & Syaodih, N. (2012). Pengembangan kurikulum : teori dan praktek (mukhlis, Ed.). Bandung: Remaja Rosdakarya.
Surahman, E., & Mukminan. (2017). Peran Guru Ips Sebagai Pendidik Dan Pengajar Dalam Meningkatkan Sikap Sosial Dan Tanggung Jawab Sosial Siswa Smp. Harmoni Sosial: Jurnal Pendidikan IPS, 4(1), 1–13. Retrieved from http://journal.uny.ac.id/index.php/hsjpi%0APERAN
Surya, M. (2013). Psikologi Guru Konsep dan Aplikasi dari Guru untuk. Bandung: Alfabeta.
Sutjipto. (2014). Pendidikan Budi Pekerti Pada Kurikulum Sekolah Dasar. Jurnal Pendidikan Dan Kebudayaan, 20, nomor, 483–498.
Tomei, L. A. (2010). Designing Instruction for The Traditional, Adult, and Distance Learner (e book). (New York: Information Science Refe.
Wulansari, Z. (2016). Pendidikan Agama Islam Dan Budi Pekerti Kurikulum 2013 Zakiyah Wulansari Abstrak. Attarbiyah, I(1), 29–58. https://doi.org/10.18326/attarbiyah.v1i1.29-58
Zulhernanda, W. (2018). Teachers’ Perceptions on Application Of 2013 Curriculum for Elementary School in Medan. Advances in Language and Literary Studies, 9(1), 62. https://doi.org/10.7575/aiac.alls.v.9n.1p.62
DOI: https://doi.org/10.29103/ijevs.v2i3.2163
Article Metrics
Abstract Views : 464 timesRefbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2020 Mawardi, Zulela MS, & Mohamad Syarif Sumantri