The Effect of Discussion Learning on Cognitive Students 'Ability in Teaching Learning Strategies
Abstract
Keywords
References
Abdulbaki, Khalid, Suhaimi, M., Asmaa A., & Wafa J. (2018). The Use of the Discussion Method at University: Enhancement of Teaching and Learning. International Journal of Higher Education. 7(6): 118-128.
Anastas, J.W. (2010). Teaching in Social Work: An Educators’ Guide to Theory and Practice. New York, NY: Columbia University Press.
Arifuddin, Efendi, & Lagandesa, Y.R. (2014). Penerapan Metode Pembelajaran Diskusi Untuk Meningkatkan Hasil Belajar Membaca Pada Siswa Kelas IV SDN Kalukunangka. Jurnal Kreatif Online, 7 (1): 87-103.
Arifuddin, Efendi, dan Yun, R.L. (2014). Penerapan Metode Pembelajaran Diskusi Untuk Meningkatkan Hasil Belajar Membaca Pada Siswa Kelas IV SDN Kalukunangka. Jurnal Kreatif Online, 7 (1): 87-103.
Bloom, B., Englehart, M. Furst, E., Hill, W., & Krathwohl, D. (1956). Taxonomy of educational objectives: The classification of educational goals. Handbook I: Cognitive domain. New York, Toronto: Longmans, Green.
Bobby De Potter & Mike Hernacki. (2015). Quantum Learning Membiasakan Belajar Nyaman dan Menyenangkan. Terjemahan Alwiyah Abdurrahman. Bandung: Kaifa.
Burhan, B. (2017). Penelitian Kualitatif. Komunikasi, Ekonomi, Kebijakan Publik, Dan Ilmu Sosial Lainnya. Jakarta:Kencana,
Dortiana M. (2018). Penerapan Metode Diskusi dan Presentasi Untuk Meningkatkan Minat dan Hasil Belajar Siswa Di Kelas XI IPS-1 SMA Negeri 1 Bagan Sinembah. SEJ (School Education Journal), 8 (4): 360-368.
Enok U. (2018). Efektivitas Metode Pembelajaran Diskusi Kelompok Dalam Meningkatkan Hasil Belajar Siswa Pada Mata Pelajaran Fiqih di MTs Al Hikmah Bandar Lampung. (Skripsi). Lampung: Ilmu Tarbiyah dan Keguruan.
Fatchurrohmah, A.E., Sarwi & Utsman. (2017). Pengaruh Problem Based Learning Melalui Demonstrasi dan Diskusi terhadap Kemampuan Verbal. Journal of Primary Education, 6(2): 141-146.
Handayani, T., Mujasam.,Widyaningsih, S. W., & Yusuf, I. (2017). Penerapan Model Pembelajaran Kooperatif Tipe Snowball Throwing Terhadap Hasil Belajar. Skripsi.
Hesbon O.A., Michael N., & Elinami V. S. (2016). The Effects of The Teaching Methods Used on The Cognitive Learning Achievements among The Students in Rwandan Universities. IOSR Journal of Research & Method in Education (IOSR-JRME). 6 (5):13-22.
Hutagalung, A. (2013). Efek Model Pembelajaran Inquiry Training Berbasis Media Komputer terhadap Keterampilan Proses Sains dan Kemampuan Berpikir Kritis Siswa. Jurnal Pendidikan Fisika Pascasarjana Universitas Negeri Medan, 2(2). 9-16.
Martinawati, Kamid, & Asyar, R. (2013). Pengaruh Penggunaan Metode Pembelajaran Dan Gaya Kognitif Terhadap Hasil Belajar Matematika Siswa SMP. Tekno-Pedagogi 3(2): 52-63
Muhibbin, Syah. (2008). Psikologi Belajar. Bandung: PT. Remaja Rosdakarya.
Nasir, B. (2015). Ilmu Pendidikan, Banda Aceh: Fakultas Tarbiyah UIN Ar-Raniry.
Nunung, N. (2018). Penerapan Metode Pembelajaran Diskusi Untuk Meningkatkan Hasil Belajar Peserta Didik Pada Mata Pelajaran Al-Quran Hadits Materi Kewajiban Berdakwah. Jurnal Penelitian Guru FKIP Universitas Subang, 1 (2): 145-156.
Paul, A. M. (2015). Are college lectures unfair? Sunday Review. New York: Times.
Pono, N, & Lutfi, M. (2012). Pengaruh Pembelajaran Menggunakan Metode Diskusi Kelompok Terhadap Prestasi Belajar Siswa Pada Pokok Bahasan Geometri Dimensi Tiga Di Man Kalimukti Kec. Pabedilan Kab. Cirebon. EduMa, 1(2): 63-72.
Richard, I.A. (2015). Learning to Teach terjemahan. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
Sagala, Saiful. (2009). Konsep dan Makna Pembelajaran. Bandung: CV. Alfabeta.
Sudijono, A. (2018). Pengantar Statistik Pendidikan. Jakarta: Rajagrafindo Persada.
Sybing, R. (2015). Considerations for discussion activities for beginner EFL learners. Journal of the Nanzan Academic Society, 98: 163-169.
Martaida, T., Nurdin, B., & Eva M.G. (2017). The Effect of Discovery Learning Model on Student’s Critical Thinking and Cognitive Ability in Junior High School. IOSR Journal of Research & Method in Education (IOSR-JRME). 7 (6): 01-08.
Winkel, W. S. (2009). Psikologi Pengajaran. Yogyakarta: Media Abdi.
DOI: https://doi.org/10.29103/ijevs.v2i3.2154
Article Metrics
Abstract Views : 728 timesRefbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2020 Nurulwati, Zulfahmi, Susanna