Effectiveness of Tangent Equation Curve Learning through GeoGebra Software Assisted Module to Improve Student’s Creative Mathematical Thinking Skills
Abstract
Keywords
References
Arbain, N., dan Shukor, N. A. (2015). The Effect of GeoGebra on Studens Achievement. Procedia- Social and Behavioral Sciences, Volume 172, 208-214
Arifin, S. (2015).Efektivitas Penggunaan Youtube Sebagai Media Pembelajaran pada Materi Irisan Kerucut. Prosiding Seminar Nasional Pendidikan Matematika (SNAPTIKA) 2015
Birgili, B. (2015). Creative and Critical Thinking Skills in Problem-based Learning Environments. Journal of Gifted Education and Creativity. 2 (2),71-80.
Depdiknas.(2008). Penulisan Modul. Direktorat Tenaga Kependidikan Direktorat Jenderal Peningkatan Mutu Pendidik Dan Tenaga Kependidikan. Jakarta: Departemen Pendidikan Nasional.
Hasanah, A. (2012). Pengembangan Profesi Guru. Bandung: Pustaka Setia
Hohenwarter, M., & Fuchs, K. (2004). Combination of Dy-namic Geometry, Algebra and Calculus in the Software System GeoGebra. In Computer Algebra Systems and Dy-namic Geometry Systems in Mathematics Teaching Confer-ence ZDM, 20(7), 1-6.
Hosnan. (2014). Pendekatan Saintifik dan Konstektual dalam Pembelajaran Abab 21. Jakarta: Ghalia Indonesia.
Hutkemri., & Zakaria, E. (2014). Impact of using GeoGebra on Student’s Conceptual and Procedural Knowledge of Limit Function. Mediterranean Journal of Social Sciences MCSER Publishing, Rome Italy, 5(23), 873-881.
Indriyanti, N., Y., dan Susilowati, E. (2010). Pengembangan Modul. Makalah penelitian e-module bagi guru-guri IPA Biologi SMP se-Kota Surakarta menuju Open Ed-ucation Resources pada tanggal 7 Agustus 2010
Kumar, A., & Kumaresan, S. (2009). Use of Mathematical Software for Teaching and Learning Mathematic. Pro-ceedings ICME, Volume 11, 373-388.
Lu, Yu-Wen Allinso. (2008). Linking Geometry and Algebra: A Multiple-Case Study of Upper-Secondary Mathematics Teachers’ Conceptions and Practices of GeoGebra in Eng-land and Taiwan. Tesis. Master of Philosophy in Educa-tional Research Faculty of Education. University of Cambridge
Mulyasa.E. (2006).Menjadi Guru Profesional Menciptakan Pembelajaran Kreatif dan Menyenangkan. Bandung: Remaja Rosdakarya
Nasution. (2006). Berbagai Pendekatan Dalam Proses Belajar Mengajar. Jakarta: Bumi Aksara
Nieveen, N. (1999). Prototype to reach product quality. Dlm. van den Akker, J.,Branch, R.M., Gustafson, K., Nieveen, N., & Plomp, T. (pnyt.)”.Design approaches and tools in educational and training. Dordrecht: KluwerAcademic Publisher.
Ningtyas, P., dan Peserta didikya, H. (2012).Penggunaan Metode Kooperatif Tipe TGT Dilengkapi Modul dan LKS Ditinjau dari Aktivitas Peserta didik.Jurnal Penelitian Pembelajaran Fisika. 3(1). 51- 58. ISSN : 2086-2407
Nurjannah. (2018). Pengembangan Modul Persamaan Garis Singgung Kurva berbantuan Software GeoGebra untuk Meningkatkan Kemampuan Berpikir Kreatif Matematis Peserta Didik. Tesis Magister, Tidak diterbitkan, Pro-gram Studi Magister Pendidikan Matematika Pascasarjana. Universitas Syiah Kuala
Purnomo, S. (2010). Pengembangan Modul untuk Meningkatkan Pemahaman Konsep Tentang Lingkaran Di Kelas VIII SMP Negeri 5 Kepanjen Kabupaten Malang. Tesis. Program Studi Pendidikan Matematika, Program Pasca Sarjana Universitas Negeri Malang.
Suprihady, D. (2015). Aplikasi Geogebra dalam Pembelajaran Geometri Bidang. Jurnal Informatika Institut Teknologi Bandung.
DOI: https://doi.org/10.29103/ijevs.v1i8.1805
Article Metrics
Abstract Views : 452 timesRefbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2019 Nurjannah Nurjannah, Muhammad Subianto, Zainal Abidin