STUDI ANALISIS FAKTOR-FAKTOR YANG MEMPENGARUHI KEPUTUSAN BERKUNJUNG WISATAWAN DOMESTIK DITINJAU DARI PERSPEKTIF DAYA TARIK DESTINASI WISATA HUTAN LINDUNG KOTA LANGSA

Agustinawati Agustinawati, Samsidar Samsidar, Halida Bahri, Mutiara Sri Devi, Zahratul Muntari

Abstract

This study examined the effect of tourism attractiveness on the decision to visit city forest park of Kota Langsa Tourism Destination. This study uses primary data obtained by distributing questionnaires to 100 respondents selected using the Accidental sampling method. The data analysis method used was a multiple linear regression method with the help of SPSS. The results partially showed that tourist attraction positively and significantly influenced the decision to visit the city forest park of Kota Langsa Tourism Destination Simultaneously, tourist attraction significantly influenced the decision to visit the city forest park of Kota Langsa Tourism Destination.

Keywords

Tourism Attraction, City Forest Park Destination, Touris Visiting Decision

Full Text:

PDF

References

Agustinawati and Muhammad Yusuf. 2018. An Investigation of Tourist Satisfaction on Tourism Destination. Journal ICOFEB.

Agustinawati dan Cindenia Puspasari. 2018. “Analisis Bauran Pemasaran Destinasi Pariwisata Kota Lhokseumawe.” Jurnal Visioner & Strategis 7(2): 11–17

Agustinawati dan Samsidar. 2019. “Identifikasi Kepuasan Wisatawan Milenial pada Destinasi Halal Tourism Kota Lhokseumawe.” Jurnal Visioner & Strategis 8(2): 1–6

Gitosudarmo, I. (2014). Manajemen Pemasaran (edisi kedu). Jakarta: Gadjah Mada.

Hidayah, N. (2019). Pemasaran Destinasi Pariwisata (edisi perm). Bandung: Alfabeta.

Ismayanti. (2015). Pengantar Pariwisata. Jakarta: Grasindo.

Sunyoto. (2014). Dasar Manajemen Pemasaran (Konsep Strategi Dan Kasus). Yogyakarta.

Hasibuan. (2011). Faktor-Faktor Pengambilan Keputusan Wisatawan Untuk Berkunjung Ke Objek Wisata Istana Siak Indrapura Kab Siak Provinsi Riau.

Sunyoto. (2014). Dasar Manajemen Pemasaran (Konsep Strategi Dan Kasus). Yogyakarta.

Sugiono. (2014). Metode Penelitian Pendekatan Kuantitatif Dan Kualitatif

Koesmono. (2011). Measuring And Interpreting Organizational Culture. Jakarta: Erlangga.

M.Yunus, S. A. E. (2019). Pengaruh Strategi Promosi, Daya Tarik, Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Keputusan Berkunjung Yangberdampak Pada Kepuasan Wisatawan Dikota Pangkal Pinang.

Nuraeni, B. S. (2013). Ananlisis Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Minat Kunjung Ulang Wisatawan Museum Ranggawarsita Semarang, Universitas Diponegoro Semarang.

Refbacks

  • There are currently no refbacks.