Strategi Manajemen Syariah dan Inovasi yang Efektif dalam Pertumbuhan Bisnis Syariah di Era Modern
Abstract
Sharia business is growing along with increasing public awareness of the importance of economic activities in accordance with Islamic values. This article discusses sharia management strategies in business management and the innovations needed to achieve success. This study identifies the challenges faced by sharia businesses, including lack of public understanding and competition in the global market. By adopting modern technology and increasing sharia financial literacy, sharia businesses can adapt and grow. Through collaboration between business actors, government, and educational institutions, sharia businesses have great potential to grow in the international market.
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Berutu, A. G. (2020). Pasar Modal Syariah Indonesia: Konsep dan Produk. LP2M Press/Ali Geno Berutu..
Efendi, S. (2024). Prinsip Syura dalam Pembentukan Kebijakan Publik Menurut Hukum Islam. CONSTITUO: Journal of State and Political, 3(1), 69–78.
elmagondulfa h.lelo,S.E, M. . (2024). manjemen sumber daya manusia. CV. EUREKA MEDIA AKSARA.
Farah Qalbia, M. R. S. (2024). Transformasi Digital dan Kewirausahaan Syariah di Era Modernitas : Peluang dan Tantangan dalam Ekonomi Syariah di Indonesia. 2(2). https://doi.org/https://doi.org/10.54066/jmbe-itb.v3i1.2665
Femy Sasongko, D., Wahyu Hestya Budianto, E., Ulhaq Arkaan, D., & Herawati, A. (2021). Internalisasi Nilai Moderasi Beragama Dalam Sistem Ekonomi Syariah Pada Umkm Halal Melalui Produk Pembiayaan Syariah. Martabe: Jurnal Pengabdian Masyarakat, 7(4), 1303–1320.
Garbo, A., & Latifah, H. R. (2024). Optimasi Pelayanan Nasabah Bank Syariah Indonesia Melalui Penggunaan Kecerdasan Buatan. Jurnal Masharif Al-Syariah: Jurnal Ekonomi Dan Perbankan Syariah, 9(204), 846–862.
Hussein, A. S. (2018). Metode design thinking untuk inovasi bisnis. Universitas Brawijaya Press..
Miradji, M. A., Vercelly, W. A. S., Faiz, R. M., & ... (2024). Inovasi Dalam Manajemen Strategi:" Membangun Keunggulan Kompetitif Di Era Digital". Jurnal Manajemen …, 28–38. https://jurnal.unipasby.ac.id/index.php/jamanis/article/view/8913%0Ahttps://jurnal.unipasby.ac.id/index.php/jamanis/article/download/8913/5444
Mustikasari, R., Zakiah, K., Rantona, S., Pasca, F., Ilmu, S., Bandung, U. I., Studi, P., Komunikasi, I., & Indonesia, U. K. (2021). STRATEGI MANAJEMEN KOMUNIKASI MEDIA ONLINE CERDIK. 5.
Nur’aini, U. (2022). Perbankan Syariah: Sebuah Pilar dalam Ekonomi Syariah. SCHOLASTICA: Jurnal Pendidikan Dan Kebudayaan, 4(2), 174–183. http://www.jurnal.stitnualhikmah.ac.id/index.php/scholastica/article/download/1813/1022
Santoso, R. A., Syaputra, A., Raharja, B. O. O., & ... (2024). Analisis Literature Review Tentang Efektivitas Perencanaan Dan Pengendalian Anggaran Biaya Produksi Di Perusahaan. NJMS : Nusantara Journal of Multidisciplinary Science, 1(6), 333–341. https://jurnal.intekom.id/index.php/njms/article/view/309%0Ahttps://jurnal.intekom.id/index.php/njms/article/download/309/267
Supriadi, Y. N., Pembangunan, U., Veteran, N., Aulia, N., Pembangunan, U., & Veteran, N. (2023). Strategi manajemen pemasaran di era digital (Issue January).
Ulhaq, M. Z. (2020). Politik Ekonomi Islam Era Globalisasi. Amal: Jurnal Ekonomi Syariah, 2(02)..
Article Metrics
Abstract Views : 18 timesPDF Downloaded : 14 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
ISSN : 2302-6219