Strategi Manajemen Syariah dan Inovasi yang Efektif dalam Pertumbuhan Bisnis Syariah di Era Modern

Ahlamul Jaris Gea, Novien Rialdy

Abstract


Sharia business is growing along with increasing public awareness of the importance of economic activities in accordance with Islamic values. This article discusses sharia management strategies in business management and the innovations needed to achieve success. This study identifies the challenges faced by sharia businesses, including lack of public understanding and competition in the global market. By adopting modern technology and increasing sharia financial literacy, sharia businesses can adapt and grow. Through collaboration between business actors, government, and educational institutions, sharia businesses have great potential to grow in the international market.


Keywords


Strategy, Innovation, Sharia Business Management, Modern Era

Full Text:

PDF

References


Berutu, A. G. (2020). Pasar Modal Syariah Indonesia: Konsep dan Produk. LP2M Press/Ali Geno Berutu..

Efendi, S. (2024). Prinsip Syura dalam Pembentukan Kebijakan Publik Menurut Hukum Islam. CONSTITUO: Journal of State and Political, 3(1), 69–78.

elmagondulfa h.lelo,S.E, M. . (2024). manjemen sumber daya manusia. CV. EUREKA MEDIA AKSARA.

Farah Qalbia, M. R. S. (2024). Transformasi Digital dan Kewirausahaan Syariah di Era Modernitas : Peluang dan Tantangan dalam Ekonomi Syariah di Indonesia. 2(2). https://doi.org/https://doi.org/10.54066/jmbe-itb.v3i1.2665

Femy Sasongko, D., Wahyu Hestya Budianto, E., Ulhaq Arkaan, D., & Herawati, A. (2021). Internalisasi Nilai Moderasi Beragama Dalam Sistem Ekonomi Syariah Pada Umkm Halal Melalui Produk Pembiayaan Syariah. Martabe: Jurnal Pengabdian Masyarakat, 7(4), 1303–1320.

Garbo, A., & Latifah, H. R. (2024). Optimasi Pelayanan Nasabah Bank Syariah Indonesia Melalui Penggunaan Kecerdasan Buatan. Jurnal Masharif Al-Syariah: Jurnal Ekonomi Dan Perbankan Syariah, 9(204), 846–862.

Hussein, A. S. (2018). Metode design thinking untuk inovasi bisnis. Universitas Brawijaya Press..

Miradji, M. A., Vercelly, W. A. S., Faiz, R. M., & ... (2024). Inovasi Dalam Manajemen Strategi:" Membangun Keunggulan Kompetitif Di Era Digital". Jurnal Manajemen …, 28–38. https://jurnal.unipasby.ac.id/index.php/jamanis/article/view/8913%0Ahttps://jurnal.unipasby.ac.id/index.php/jamanis/article/download/8913/5444

Mustikasari, R., Zakiah, K., Rantona, S., Pasca, F., Ilmu, S., Bandung, U. I., Studi, P., Komunikasi, I., & Indonesia, U. K. (2021). STRATEGI MANAJEMEN KOMUNIKASI MEDIA ONLINE CERDIK. 5.

Nur’aini, U. (2022). Perbankan Syariah: Sebuah Pilar dalam Ekonomi Syariah. SCHOLASTICA: Jurnal Pendidikan Dan Kebudayaan, 4(2), 174–183. http://www.jurnal.stitnualhikmah.ac.id/index.php/scholastica/article/download/1813/1022

Santoso, R. A., Syaputra, A., Raharja, B. O. O., & ... (2024). Analisis Literature Review Tentang Efektivitas Perencanaan Dan Pengendalian Anggaran Biaya Produksi Di Perusahaan. NJMS : Nusantara Journal of Multidisciplinary Science, 1(6), 333–341. https://jurnal.intekom.id/index.php/njms/article/view/309%0Ahttps://jurnal.intekom.id/index.php/njms/article/download/309/267

Supriadi, Y. N., Pembangunan, U., Veteran, N., Aulia, N., Pembangunan, U., & Veteran, N. (2023). Strategi manajemen pemasaran di era digital (Issue January).

Ulhaq, M. Z. (2020). Politik Ekonomi Islam Era Globalisasi. Amal: Jurnal Ekonomi Syariah, 2(02)..


Article Metrics

 Abstract Views : 18 times
 PDF Downloaded : 14 times

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

 


Journal of Sharia Economics Scholar (JoSES)

ISSN : 2302-6219